Studentenleven in Jinan - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Studentenleven in Jinan - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Studentenleven in Jinan

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

27 September 2016 | China, Jinan

Hoi allemaal!

Afgelopen week had ik (voor de verandering) een hele week school. Hetzelfde geldt voor deze week. Maar vrijdag begint mijn vakantie, super lekker, want dan kan ik weer reizen!

Maar een gewone week op de campus is ook erg leuk en gezellig. Ik zit op een gang met 12 internationale studenten, dus er is altijd iemand om mee te kletsen in de keuken. We eten meestal met zijn allen, vaak in de schoolkantine, heel lekker eten en echt heel goedkoop. 'S avonds zitten we vaak met een drankje in de keuken of we kijken een film en natuurlijk Expeditie Robinson, want stel je voor dat je dat mist in het buitenland.

Omdat ik iedere dag maar 1 of 2 uren les heb, is er genoeg tijd om de stad in te gaan. Dinsdag zijn we met een groepje naar de ''Duizend Boeddha Berg'' gegaan. Deze zit maar 10 minuutjes van school vandaan en is echt super mooi. Ik zal daar nog regelmatig naar teruggaan! De berg wordt vooral bezocht door pelgrims en in de tempels die je onderweg tegenkomt zie je ook mensen bidden. Vooral het uitzicht op de berg vind ik mooi. Jinan is een drukke stad en op de berg sta je in de rust met uitzicht op de drukke stad.

Donderdag zijn we uit school lekker op een terrasje gaan zitten (die zijn er echt in China)! Een heel relaxte middag en daarna uiteten geweest, ook dat is heel lekker en heel goedkoop. Uiteten kost ongeveer 9 euro incl. drinken en eten in de schoolkantine kost ongeveer 1,50. Dus ik kook nooit.. :)

Dit weekend was het eerste weekend dat ik in Jinan bleef en we zijn vrijdag met zijn allen naar een club geweest en EINDELIJK heb ik karaoke gezongen... Dat zal ik hier nog vaker gaan doen want ik vond het super leuk! Zaterdag was iedereen een beetje moe dus we hebben lekker films gekeken want zondag moesten we vroeg uit bed om mee te gaan naar Kungfu... dachten we.. Dat was een grote miscommunicatie. In 3 uur tijd heb ik 2 sportscholen gezien en gezien wat sporten kost... Helaas geen kungfu gezien. Dus toen snel terug naar de campus gegaan, om te gaan sporten. Ik ben met Hélène en Jasmin de berg op gegaan naast school en dat is mijn nieuwe favoriete spot denk ik! Weer een rustig plekje gevonden in de drukke stad.

Bij terugkomst was de stroom uitgevallen dus de hele campus had tot 's avonds 10 uur geen stroom. Dus met kaarsjes aan in de keuken gezeten met zijn allen. Dat was dan wel weer erg gezellig.

Volgende week dinsdag vertrek ik met Hélène en Jasmin naar Nanjing voor een paar dagen, daar heb ik erg veel zin in! Het is hier nog steeds lekker weer, dus ik hoop dat dat zo blijft tot en met de vakantie. Er komt wel steeds meer smog, we hebben de eerste weken mazzel gehad omdat er steeds een blauwe lucht was, maar die heeft nu plaats gemaakt voor veel smog helaas en de smog zal in de winter alleen maar erger zijn.. bahhh....

Ik krijg veel vragen hoe het met mijn Chinees gaat. De eerste 2 weken waren moeilijk en saai omdat we in de les alleen maar letters moesten spellen. Het wordt nu leuker en ik kan wat dingetjes in het Chinees zeggen. Gelukkig heb ik nog 3 maanden om meer Chinees te leren!

Zàijiàn!!

Sanne

Oja, iedereen thanks voor jullie lieve appjes, facebookberichtjes, skypesessies en belletjes! Helemaal gezellig en leuk :D

  • 27 September 2016 - 07:59

    Irene:

    Jeeejj weer een verslagje!

  • 28 September 2016 - 23:50

    Anneke :

    Wat een mooie foto`s Sanne en wat heb je weer veel gedaan deze week. Leuk hoor om het allemaal te lezen. Jullie hebben het wel heel gezellig met de groep. Veel plezier volgende week in Nanjing!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 773
Totaal aantal bezoekers 11192

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: