Mid-Autumn Festival in regenachtig Shanghai - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Mid-Autumn Festival in regenachtig Shanghai - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Mid-Autumn Festival in regenachtig Shanghai

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

18 September 2016 | China, Jinan

Nǐ hǎo!!

Afgelopen week heb ik maar drie dagen school gehad in verband met het ''Mid Autumn Festival''. Op deze dag vieren de Chinezen dat het 'autumn' seizoen in het midden is. Alle Chinezen gaan naar familie, dus het was woensdag gekkenhuis op de weg (en dat is het normaal al, maar toen nog erger). Van school heb ik lekkere mooncakes gehad als cadeautje. Dit zijn speciale cakejes in China, die in iedere stad een andere vulling hebben.

Dinsdag werden wij door ons lerares uitgenodigd om met z'n vijven mee te gaan naar een nieuwe campus, een uurtje bij ons universiteit vandaan. Daar kregen we eerst een 'kleine' lunch en daarna mochten we een presentatie bijwonen. De heenweg duurde ongeveer twee uur, door de drukte op de weg, dat was wel even een domper haha! Bij binnenkomst werd er luid voor ons geapplaudisseerd en na de presentatie wilde iedereen weer even op de foto! Die foto momentjes wennen overigens nog steeds totaal niet. Terug naar de taxi kwamen er zeker duizend eerste jaar studenten in legeruniform aan wandelen, dat was indrukwekkend om te zien!

Woensdag begon het Autumn festival en zijn we met een groepje studenten naar de Aziatische Champions League gegaan. Het stadion was niet zo vol omdat veel Chinezen al richting familie gingen reizen, maar het was evengoed erg gezellig!

Na de voetbalwedstrijd heb ik mijn tas ingepakt voor een lang weekend Shanghai! Voor het eerst met de nachttrein.. Een bijzondere ervaring haha, daar laat ik het bij! Donderdagochtend ben ik aangekomen in Shanghai met Hélène en Jasmin en daar waren de andere jongens ook al! Het regende gigantisch hard in Shanghai, er kwamen emmers water uit de lucht, dus we zijn ons gaan klaarmaken voor een gezellig avondje stappen, want Hélène was jarig om 12 uur! Lekker uiteten geweest bij de Mexicaan en daarna zijn we een club ingegaan, waar we Hélènes verjaardag zeeeer goed hebben gevierd........

Dit was te merken de tweede dag, want niemand voelde zich helemaal fit. Dus ontbijtjes bij de Burger King en toen naar de Bund (the Skyline van Shanghai). Uiteindelijk alsnog een hele leuke dag gehad en afgesloten in een heerlijk Chinees restaurant! :) We zijn nog naar club M1int geweest, een bijzondere ervaring, heel fancy. Er zwemmen haaien en schildpadden bij binnenkomst en de drankjes zijn super duur, maar wel heel leuk om mee te maken.

Zaterdag hebben we een meidendagje gehad, een beetje geshopt, gewandeld door de Franse Consessie en parkjes. Uiteindelijk in een super leuke Westerse wijk beland en daar Italiaans gegeten. Daar waren we aan toe na 3 weken Jinan want daar is geen Westers eten te vinden.

Ik heb genoten van Shanghai, een heerlijke stad, waar mensen WEL Engels kunnen spreken en waar ik niet wordt beschouwd als een beroemdheid, heel fijn! Hier ben ik er pas achtergekomen hoe slecht ontwikkelt Jinan eigenlijk is. Maar beide steden zijn leuk om mee te maken. Ik ben blij dat ik nog terug ga naar Shanghai met Danny en mijn ouders :)!

Nu ben ik weer lekker terug op de campus, na een treinreis van 12 uur! Tijd voor Skype met Danny en mijn ouders, want ja die mis ik stiekem wel hoor :)!

Liefs,

Sanne

  • 18 September 2016 - 10:32

    The Bakkers:

    Wow sanne it looks like you're having a ball! Lots of nice experiences fantastic enjoy and so nice to read what you write xxx

  • 18 September 2016 - 10:45

    Jos En Ada:

    Wat weer mooie ervaringen Sanne! Het lijkt mij juist zo leuk om het minder ontwikkelde ook mee te maken,diversiteit en afwisseling genoeg dus! Heerlijk ff westers eten, op z'n tijd erg lekker ! Geniet van alles en wij geven Danny wel een dikke pakkerd van je! We misten je in de ballon hoor v.d. Week!! Dikke kus xxxxx

  • 18 September 2016 - 13:43

    Saskia:

    heb je écht tijd om het thuisfront te missen? je maakt fantastische dingen mee!

  • 18 September 2016 - 20:01

    Anneke Borst:

    Sanne wat heb je weer veel gezien en gedaan deze week. Ja het zal wel moeilijk zijn om de Chinezen te begrijpen vanwege de taal. Volgens mij een hele verademing om de engelse taal te horen en te spreken. Je heb nog amper les gehad dacht ik zo maar wat maak je toch leuke en interessante dingen mee. Ik had al op het journaal gezien dat het slecht weer was in China.Gr. Anneke

  • 28 Oktober 2016 - 18:36

    Annemarie:

    Hoi Sanne,
    Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt en je houdt het allemaal goed bij, zodat wij een aardig idee hebben van hoe het daar is. Dat van die kinderen, die ze overal laten plassen en boven de goot houden, daar hebben wij toen ook met verbazing naar staan kijken.

    Geniet nog maar lekker, want voor je het weet is de tijd in China alweer om! En natuurlijk heel mooi dat je je ouders straks ook veel van China kan laten zien!
    Groetjes Frans en Annemarie

Tags: Shanghai

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 11198

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: