Goodbye Jinan en goodbye smog - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Goodbye Jinan en goodbye smog - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Goodbye Jinan en goodbye smog

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

19 December 2016 | China, Jinan

Goodbye Jinan…

Tja nog niet helemaal, maaaar vrijdag zijn papa, mama en Tim hier!! En dan ga ik de campus verlaten woehoeeee! Om vervolgens 4 dagen later ook Jinan te verlaten. Aan de ene kant een super fijn idee, maar aan de andere kant is de tijd natuurlijk veel te snel gegaan hier! Ik ga gelukkig vanaf vrijdag nog drie weken reizen! En die plannen zijn een beetje gewijzigd. Ik zou mijn reis in Chengdu afsluiten met Hélène en Jasmin, maaaar na veel verhalen van verschillende backpackers, bleek dat (ondanks de panda’s en het lekkere eten) gewoon weer een grote stad, met veel mensen en veel smog. Dus we hebben besloten om helemaal naar het zuiden van China te gaan! 3 dagen in Kunming en 4 dagen in Dali. Daar gaan we hiken en vooral genieten van het zonnetje en van de laatste dagen China. Als het goed is, is het daar redelijk mooi weer en geen smog! Op het moment is het daar 17 graden met volop zon.. heerlijk toch?! Hopelijk kom ik dan terug met een beetje kleur in mijn gezicht!!

Over de smog gesproken, wie het nieuws volgt heeft het vast gezien, heel veel smog in China. In Beijing zijn zelfs 1200 fabrieken gesloten…. En ook in Jinan is het te merken! Smog lijkt eigenlijk op mist, maar het is toch vet vervuilde lucht. Dus hardlopen etc. ontwijk ik even deze week. Ben ik even blij dat ik de terugweg een overstap heb in Zwitserland, ga ik daar mijn longen maar even zuiveren met de goede luchtkwaliteit haha. Ik zal even een foto toevoegen met mondkapjes, heeeel charmant!

De afgelopen weken ben ik bezig geweest om school af te ronden. Ik heb vijf papers ingeleverd en woensdag heb ik mijn Chinees examen, half mondeling en half schriftelijk. Moet goedkomen! Met mijn papers moet het ook wel goedkomen denk ik! Het zou alleen kunnen dat ik mijn cijfers pas ergens in februari hoor.. dat is dan weer een beetje jammer, het gaat allemaal weer via post ect. En in China duurt alles altijd heel erg lang weet ik tegenwoordig.

Dus eigenlijk gebeurt er weinig in China… We gaan af en toe naar de bar en doen leuke dingen maar verder is het wel een beetje gedaan hier. Dat komt waarschijnlijk ook omdat we weten dat we bijna weggaan haha! Daarom kijk ik heel erg uit naar vrijdag als papa, mama en Tim hier zijn en we daarna gaan reizen. Ik raak verwend hier…. 3 weken school is veel voor mij nu haha! Afkicken als ik terug ben, want dan mag ik gewoon 5 dagen in de week stage lopen. Maar daar hoef ik gelukkig nog even niet aan te denken.

Via deze blog wil ik ook iedereen (en in het bijzonder Kim) bedanken voor alle leuke filmpjes!! Kim stuurt mij iedere dag tot en met de kerst een filmpje van een vriend, vriendin of familielid. Echt super leuk! Dan word ik iedere ochtend lekker wakker hoor!! Ik mag maar weer blij zijn met zo een lieve vriendin!

Tijdens het reizen met mijn ouders zal ik een blog schreven met wat we allemaal zien! Hopelijk kunnen hun ook wat schrijven op mijn blog (dat is er met Danny helaas bij in geschoten) maar ik denk dat het met papa en mama wel goed komt!

Iedereen alvast een hele fijne kerst en als ik voor 31 december geen nieuwe blog heb geplaatst ook een gelukkig nieuwjaar! Ik ga heerlijk genieten van een kerst en nieuwjaar in het mooie China! Kerst in Jinan, Tim zijn verjaardag in Xi'an en nieuwjaar in Shanghai, hoe vet is dat dan?!

Liefs,

Sanne

  • 19 December 2016 - 13:59

    Maud Immink:

    Wat een leuk verhaal weer Sanne! Heel veel plezier met je ouders en Tim, lekker genieten gaan :)

  • 19 December 2016 - 15:29

    Ria Roos:

    Hoi Sanne,

    Heel veel plezier met je ouders en Tim !!!!

    Fijne Kerstdagen en gelukkig Nieuwjaar.

    Frans en Ria

  • 19 December 2016 - 17:07

    Joke Smal:

    Hoi Sanne

    Leuk verslag weer. Ik wens jullie een hele prettige vakantie in China. Prettige feestdagen en een goed nieuw jaar. Groetjes Joke

  • 19 December 2016 - 23:29

    Anneke :

    Hoi Sanne

    Nog een paar dagen dan kan de vakantie beginnen met je ouders en Tim. Ga er lekker van genieten en laat maar veel zien want jij ben daar ondertussen wel bekend. We zullen de avonturen wel lezen. Geniet ervan. Veel plezier!!

    Gr. Ed en Anneke

  • 20 December 2016 - 14:07

    Lianne:

    Hé Sanne, wat een leuke verhalen heb je geschreven de afgelopen maanden.
    Zo te lezen heb je wel een hele leuke tijd gehad in China.
    Ik wens je hele fijne feestdagen samen met je ouders en Tim!
    En de beste wensen voor 2017!!
    gr. Lianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 1738
Totaal aantal bezoekers 11185

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: