Druk druk druk in Jinan - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Druk druk druk in Jinan - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Druk druk druk in Jinan

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

24 Oktober 2016 | China, Jinan

Hoi lieve allemaal,

Ik heb het de afgelopen week lekker druk gehad met allemaal leuke dingen! Dus ik zal kort proberen te samenvatten wat allemaal, want niemand zit te wachten op een mega verhaal 

Ik heb nog even genoten van het mooie weer. De tempratuur daalt heel hard, dus het afgelopen met korte shirtjes en de winterjas mag bijna aan! In het zonnetje heb ik bij de ‘Black Tiger Spring’ gezeten met Hélène en Jasmin. Jinan staat bekend om de vele springs en deze is de bekendste. Je kan gratis naar binnen en iedereen kan gratis water halen bij deze spring. Dus je ziet overal mensen met grote waterkannen slepen. Ik zelf hoef het water niet, want er drijven ook gewoon dode vissen in haha. Maar mooi dat de lokale bevolking de mogelijkheid heeft gratis water te halen. Ik betaal gewoon mijn 1,50 voor 20 liter 

Door een lerares werden Jasmin en ik gevraagd om een presentatie van 50 minuten te geven aan Chinezen studenten. Super goed voorbereid heen gegaan, bleek dat we achter een groot scherm zaten en dat de studenten een koptelefoon op hadden en keken naar hun computerscherm. Vervolgens moesten we iedere 30 seconden stoppen en moesten de Chinezen ons tekst letterlijk naar Chinees vertalen. Dus pas 2,5 uur later stonden we buiten het lokaal haha.

Een andere lerares had voor ons geregeld dat we naar een tvshow mochten. Uiteraard zaten we bijna in de camera met z’n allen en kwamen we vaak in beeld op tv. Van de tvshow snapte ik niet zoveel, maar wel grappig om een keer mee te maken. Dezelfde lerares had ons ook uitgenodigd voor een bezoek aan een mbo-school. Op die school worden scholieren in 50 dagen helemaal opgeleid. Dus dat is 50 dagen keihard werken op school en daarna kunnen zij een eigen zaak beginnen. Leuk om te zien en hier ben ik ook omgetoverd tot een echte Chinees. Er werd gevraagd of ik model wilde zitten voor wat ‘basic chinese natural make-up’ maar dat liep iets uit de hand (zie foto’s bij dit verslag haha). Wel tof om er zo uit te zien en ik sta weer op een hoop selfies met Chinezen. En het duurde maar een half uur voordat ik alle make-up eraf had! Dat was in ieder geval minder dan het duurde om het op te brengen haha.

20 oktober was Michelle’s verjaardag, die dag viel me toch iets zwaarder dan ik dacht. Die dag had ik liever thuis geweest. Maar die dag was ook druk, we gingen met een hele groep Chinezen naar het Shandong Museum en we kregen daar een rondleiding die de Chinezen voor ons vertaalde. Best interessant. Daarna ben ik met Hélène en Jasmin uiteten gegaan in het centrum. Die hebben me goed verzorgd haha.

Verder koken we sinds kort zelf in de keuken. Het eten van de foodstreet en de schoolkantine is heel vet en drijft in olie.. dus toch maar zelf koken. Heel leuk want vorige week hebben we gekookt met een groep Chinezen, dus ik kom thuis met heel wat lekkere recepten. Ook de meiden uit Korea en Mongolië koken regelmatig dus super lekker allemaal. Deze week wordt het ons beurt om Nederlands te koken… dus dat wordt hutspot.. Maar of dat in de smaak valt vraag ik me af…. Dat gaan we zien.

Verder was George jarig deze week en zijn we voor het eerst naar een echte ‘echte’ karoakebar gegaan om het te vieren. Super leuk, een privékamer met een grote ronde bank en veel lekkere drankjes en iedereen zingt gezellig mee dus helemaal leuk! En natuurlijk zijn we uit geweest, maar dat is niet meer nieuw. 

Sorry toch een lang verhaal :D

Liefs,
Sanne

  • 24 Oktober 2016 - 11:54

    Marlies:

    Hey sanne ,
    Leuk Om Je verslagen te lezen ....Je maakt een hoop me zeg!loved your Chinese outfit !!!
    Have fun !!!

  • 24 Oktober 2016 - 15:32

    Ria Roos:

    Heerlijk om te horen dat je zo geniet. Grappig om je zo voor te bereiden voor een presentatie en dat wij daar iets heel anders onder verstaan! Je ziet er prachtig uit in je chineze outfit en make up. Nog heel veel plezier.... En succes met alles ! Groetjes ook van Mike en Wen waar wij nu zijn. En in Zweden is het ook kouder.

  • 24 Oktober 2016 - 20:45

    Usen En Angelique:

    Wat leuk om je als Chinese dame te zien! Gaaf om mee te maken hoor. Had je mazzel dat ze jou uitkozen? Of hebben jullie lootjes getrokken? Wat een belevenissen. Erg leuk om je verhalen te volgen!

  • 25 Oktober 2016 - 16:45

    Mandy:

    Heee San,
    Wat een leuke dingen maak je allemaal mee zeg! Na al je verhalen stilletjes gevolgd te hebben toch maar even een berichtje vanaf hier! Ik ben paar weken geleden naar een nieuwe kamer verhuisd, in Amsterdam! Als je weer in Nederland bent, spreken we snel af!
    Veel plezier komende weken en aftellen tot Danny komt! En lange verhalen zijn alleen maar leuk hoor, extra veel verhalen van jou te lezen!
    xxx

  • 26 Oktober 2016 - 23:02

    Anneke:

    Het is altijd weer leuk om je verhalen te lezen en wat heb je weer veel beleefd Sanne. Je kom bijna niet aan leren toe volgens mij, maar van de cultuur steek je wel veel op op deze manier. Je zie er trouwens prachtig uit als Chineze dame. Veel plezier verder.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 11187

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: