Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Time flies when you are having fun! - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Time flies when you are having fun!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

07 November 2016 | China, Jinan

Hoi lieve allemaal!!

Geen bericht, goed bericht toch?! Het is een tijdje terug dat ik wat van me heb laten horen, maar dat komt omdat ik het lekker druk heb hier  Ik heb de afgelopen 2 weken weer veel mooie dingen gezien en gedaan.

Ik heb ontzettend mazzel dat ik hier zit in de herfst, want ik ben naar Red Leaves Valley geweest en dat was zeker een van de mooiste dingen die ik hier heb gezien! De herfst in China duurt ongeveer 2 weken en ik ben op precies het juiste moment naar Red Valley gegaan! Het hele park was rood gekleurd en het leek wel een paradijs! (Zie de foto’s) . Veel gelopen, maar dat was het zeker waard!

Ik zou nog laten weten hoe de hutspot hier beviel bij iedereen… De meeste vonden het lekker (met veel mayonaise, mosterd en ketchup haha). De gehaktballen vielen denk ik beter in de smaak. Maar het was wel heel leuk om te koken voor iedereen.

Afgelopen dinsdag ben ik met Hélène en Teije naar de Yellow River gegaan, tja dat moet je toch gezien hebben als je hier bent. Maar echt, de sloot achter thuis in Nederland is nog mooier. Het was gewoon een baggersloot, dus dat viel een beetje tegen. We zijn daarom in de buurt gaan rondlopen en kwamen op super toffe plekjes! We kwamen in een verlaten dorpje met allemaal hutjes en spiegels die buiten stonden (beetje eng was het wel haha). Daarna kwamen we via een heel bijzondere begraafplaats (allemaal hoge bergen met kruisjes en eten erop), op een soort werkplek en boerderij. Daarachter was een berg die we op zijn gegaan en hadden uitzicht over de hele stad en een schattig klein dorpje! De taxirit terug naar school was ook een avontuur, met een gekke bestuurder die veel te hard reed en overal tussendoor ging.

Op dit moment is Jasmin haar zus Kirsten hier, dus dat is ook leuk! We doen leuke dingen en laten alles zien, dus ook lekker druk!

Gister heb ik Tai Shan gelopen met Hélène en Kirsten. Dit is de heiligste berg van China en wordt belopen door heel veel Chinese pelgrims. Op internet en van de verhalen van andere studenten hadden we al gehoord dat het best zwaar is. Je kan beginnen met lopen helemaal onder aan de berg of op het stuk ‘waar de echte klim begint’. Zo sportief als wij zijn natuurlijk helemaal onderaan begonnen. En het was een behoorlijke klim. Waar de echte klim begint moet je 7.000 traptreden op, maar daarvoor hadden wij al zeker dat aantal gelopen dus voordat de echte klim begon waren we al een beetje kapot haha. Uiteindelijk hebben we de top bereikt na 3 uur lopen. Het is gelukkig niet 1 lange trap maar er zijn ook vlakke tussen stukjes! Eenmaal boven was er alleen maar mist, dus dat was echt super balen. Het uitzicht zou waanzinnig moeten zijn, maar helaas hadden we geen mazzel.. Maar volgens de Chinese legende word je 100 jaar oud als je deze berg beklimt, dus dat is een goed vooruitzicht! Misschien dat ik de berg nogmaals ga lopen met papa, mama en Tim… Maar daar moet ik nog even over na denken want ik heb gigantische spierpijn vandaag haha! Als het weer nou mooier is als zij er zijn, doe ik het zeker! Maar anders denk ik niet.. want het valt niet mee haha.

Ik ga nu mijn 11de week hier in China in… Dat betekent dat ik al over de helft ben!! De tijd gaat zo snel! Danny komt al over anderhalve week en daarna komen papa, mama en Tim al bijna! Dus ik heb zeker tijd te kort hier. Ik kan gelukkig nu nog lekker 10 weken genieten! En ik kijk super uit naar volgende week zaterdag want dan is Danny hier en die mis ik wel heel erg   !

Liefs,

Sanne

  • 07 November 2016 - 21:00

    Piet En Ria Reuvers:

    Hallo Sanne, Wat leuk om je verhalen en foto's te volgen .
    wij waren gister bij je vader en moeder op de koffie, Heel gezellig. Die hebben er natuurlijk veel zin in om jou kant op te gaan.
    Hartelijke groeten Piet en Ria

  • 09 November 2016 - 00:08

    Anneke :

    Sanne, Mooie foto`s en ook nog een in de klas. Ik dacht dat je alleen maar aan het vakantie vieren was, wat heb je al veel gezien. Gelijk heb je hoor je bent nu in de gelegenheid. En wat leuk dat binnenkort Danny en Pappa, Mamma en Tim komen. Zo gaat de tijd wel heel erg snel vooral als jullie het een en ander gaan bezoeken. Veel plezier de komende week en wat het weer betreft bij jullie 14 dagen herfst? Bij ons begint het al aardig koud te worden. Vanmorgen was het autoruiten krabben. Brr koud moeten we weer even aan wennen. Gr. Anneke

  • 13 November 2016 - 15:18

    Opa En Oma:


    Sanny. wat een mooie foto.s en mooie verhalen wat je mee en zie dat zijn mooie herinneringen die
    niemand je afpakt, wat een korte herfst is er bij jullie , leuke klas heb je , geniet van alles wat je zie,
    en met Danny als hij er is van ons Opa en Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 11186

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: