De beste en mooiste 2 weken ooit! - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu De beste en mooiste 2 weken ooit! - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

De beste en mooiste 2 weken ooit!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 December 2016 | China, Jinan

Lieve allemaal,

Er wordt met smacht gewacht op een nieuwe reisblog begreep ik zojuist van papa en mama op skype haha. Dus hierbij mijn verslag van afgelopen twee weken (de mooiste twee weken uit mijn leven kan ik wel zeggen).

Zaterdag 19 november, kwam eindelijk na drie maanden Danny op bezoek. ’S Ochtends vroeg richting Beijing (niet geslapen natuurlijk, veel te zenuwachtig haha), daar twee uur lang staan staren naar de deur waar Danny toen eindelijk uit kwam…. En jeetje dat was fijn! Drie maanden is toch best wel lang hoor…

Danny had allemaal lieve cadeautjes mee uit Nederland, dus dat was ook super leuk. De eerste 5 dagen heb ik Danny Jinan laten zien. Het is heel leuk om te kunnen delen waar ik woon en hoe mijn leven hier is op de campus. Als ik dan terug kom, kan ik het (behalve met Jasmin en Hélène) ook delen met Danny! Het was tof om te zien hoe leuk Danny China vindt en hoe hij mijn leven hier ervaart. Maaar, Jinan alleen is natuurlijk zonde, dus we zijn gaan reizen naar Shanghai, Hangzhou en Beijing.

Ik was al een keer in Shanghai geweest, maar heb toen niet zoveel gezien van de stad en dat was deze keer heel anders. Ik heb heel veel gezien van de stad en de stad is prachtig. Wel heel westers en dat vind ik jammer, maar wel heerlijk eten en makkelijk communiceren! Er wordt een stuk beter Engels gesproken dan hier in Jinan. Vanuit Shanghai hebben we een dagtrip gemaakt naar Hangzhou, dat bekend staat om zijn mooie meer. We hebben daar fietsen gehuurd, dat leek een heel goed idee, het eerste uurtje was ook super leuk haha! Na ons eerste stop blokkeerde ons passen, dus konden we ons fietsen niet meer pakken. Dus toen maar om het meer heen gelopen, een lange tocht maar zeker de moeite waard. We zijn ook met een bootje mee geweest om over het meer te varen :). Ze zeggen dat Hangzhou en het meer een van de mooiste plekken ter wereld is, daar ben ik het niet helemaal mee eens, maar het was zeker de moeite waard!

Na Shanghai zijn we doorgereisd naar Beijing, we waren uiteindelijk 12 uur onderweg toen we eindelijk in het hostel kwamen. Beijing vind ik zelf een hele leuke stad, leuker dan Shanghai, maar dat komt ook de mooie bezienswaardigheden! De Chinese muur was wel echt het hoogtepunt van de reis. We zijn zelf naar de Chinese muur gereisd en kwamen onderweg twee backpackers uit Israël tegen en daar hebben we een hele leuke dag mee gehad. We zijn omhoog gegaan met een stoeltjeslift, hebben veel gelopen over de muur en daarna zijn we met een rodelbaan naar beneden gegaan, dat was super leuk! We hadden onwijs mooi meer die dag, dus de muur was nog mooier dan ik had verwacht. En het beste was dat we bijna de enige waren op de muur, dus dat was helemaal tof.

Ik heb twee hele fijne weken gehad met Danny en ben nu weer terug in Jinan, waar ik nog maar 2,5 week ben!!! De tijd gaat zo snel. Papa, mama en Tim komen dan en dan ga ik eigenlijk alweer bijna naar huis. Maar dat vind ik stiekem niet zo heel erg hoor! Ik heb straks alles gezien wat ik wilde zien en ben dan blij dat ik weer naar mijn familie, vrienden en lieve vriendje mag!

Liefs van Sanne,

Foto’s van ons mooie reis zal ik toevoegen als het lukt!

  • 04 December 2016 - 12:59

    Angelique En Usen:

    Mooie herinneringen voor jullie samen. Leuk om het te lezen en de foto's te zien. Nog veel plezier, vooral straks met je vader, moeder en Tim

  • 04 December 2016 - 20:18

    Anneke :

    Wat leuk Sanne om samen met Danny dit te ondernemen. Wat hebben jullie al veel gezien. De mooiste twee weken maar ik denk dat er nog wel een aantal mooie weken komen. In ieder geval kunnen jullie samen mooie herinneringen ophalen. Geniet er verder nog van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 11190

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: