Vakantie vieren in Nanjing - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Vakantie vieren in Nanjing - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Vakantie vieren in Nanjing

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 Oktober 2016 | China, Jinan

Hoi lieve lezers!!!

Ik heb afgelopen week een heerlijke vakantie gehad in Nanjing met Hélène en Jasmin, het was genieten!

Dinsdagochtend zijn we vroeg vertrokken naar Nanjing met de trein, dit was maar 3 uurtjes dus super lekker. Daar aangekomen was meteen te zien dat alle Chinezen vakantie hadden... We wilde met de metro richting het hostel gaan, maar dat hebben we maar gelaten, zo druk als het was onder de grond. Dus toch maar een taxi genomen. De taxi chauffeur dropte ons ergens, maar daar was geen hostel te bekennen. En niet alleen de taxichauffeur maar ook een hoop Chinezen hadden geen idee waar het hostel was (hebben wij weer :D). Uiteindelijk wist een meisje waar het was, bleek het hostel op de 32ste verdieping van een groot gebouw te zitten en goh dat stond goed aangegeven.....

Het hostel zelf was ook niet echt het fijnste hostel om te slapen. De bedden waren heel erg hard (harde bedden zijn heel normaal in China, dat hebben ze overal) maar zulke harde bedden had ik nog niet eerder gehad. De hosteleigenaren spraken geen Engels en de deur van ons kamer kon ook niet op slot... De wc/douche (want de douchekop hing boven de STAANWC) was ook echt super smerig, maar gelukkig kwam er af en toe warm water uit de kraan :). Toen ik met handen en voeten duidelijk maakte dat ik wilde weten waar de douche was, want ik dacht dat er nog wel een echte douche zou zijn, liet de eigenaar vol trots de douche/wc zien.. En in die douche/wc was haar man het schildpaddenhok aan het verschonen en er liep dus gewoon een schildpad IN de wc. Dus heerlijke eerste impressie, snel de stad in gegaan.

We hadden al snel een Italiaans restaurantje gespot dus daar zijn we gaan zitten en dat was echt heel lekker na 5 weken rijst! Om de hoek zat ook een gezellig barretje dus een gezellige avond gehad.

Woensdag zijn we echt toeristen uit gaan hangen. We zijn naar verschillende monumenten en tempels gegaan en uiteindelijk brak de zon ook door, dus toen konden we lekker genieten. Bij de confusiustempel werd weer even duidelijk hoe druk het kan zijn wanneer Chinezen vakantie hebben, dus daar zijn we snel weggegaan. Ook omdat er direct weer allemaal Chinezen om ons heen stonden die op de foto wilde. We hebben woensdag uiteindelijk 15 km gelopen, dus daarna lekker een drankje gedaan :)

Donderdag stond de purple mountain op de planning, dus wij dachten we gaan lekker bergbeklimmen, zo stond het ook in de reisgids. Maar uiteindelijk bleek het een gebied met allemaal verschillende tempels, trappen en monumenten. Ook prima, dus daar de hele dag doorgebracht. Maar ook hier was het weer super druk door de vakantie.. dat was erg jammer. Ik zal een foto bijvoegen van hoe druk het kan zijn.. En als dan ook nog iedereen op de foto wil, is dat best vermoeiend haha! Maar wel echt een heel mooi gebied om de hele dag doorheen te lopen!

Donderdagavond heb ik een super gezellige avond gehad. Ik heb de lekkerste lasagne ooit gegeten in een heel gezellige bar. Er speelde een bandje, waar we leuk mee stonden te praten en we konden al ons verzoeknummers indienen, dus dat was super leuk! In de bar waren veel westerse mensen en het was heel fijn om gewoon even Engels te kunnen praten in een bar. De avond eindigde met koprollen maken op straat en verdwaald zijn haha, dus dat was een leuke avond :) :)

De laatste dag regende het, dus het was een sombere dag. En we wilde graag nog naar het bloedbad van Nanjing. In mijn reisgids stond dit beschreven als een gedenkbeeld aan de tijd dat Japan, Nanjing had overgenomen. Daar aangekomen bleek het een heel groot gebied te zijn en ze hebben daar echt iets heel moois van gemaakt. We werden meegesleept terug in die tijd en dat was indrukwekkend. Heel anders dan ik me had voorgesteld. Eigenlijk is het vergelijkbaar met een concentratiekamp, dus best heftig om allemaal te zien (trouwens ook best wel interessant om iets op te zoeken over deze oorlog). Omdat het daarna nog regende zijn we lekker gaan shoppen om weer vrolijk te worden haha! Het begint hier kouder te worden, dus winterkleren ingeslagen :).

De vakantie in Nanjing was genieten en nu ben ik weer lekker terug in Jinan, waar school ook weer is begonnen. Tot en met 23 december moet ik gewoon naar school, dus geen vakanties meer helaas. Behalve dan de vakantie die ik neem als Danny komt :D... en dat is al over 5,5 week! ZIN IN!

Liefs,

Sanne!


  • 12 Oktober 2016 - 18:11

    Saskia Koning:

    Leuk om weer te lezen Sanne. Alleen af en toe snap ik het niet, ik lees alleen maar vakantie in de vakantie en ook al heb je geen vakantie neem je vakantie.... Kan aan mijn leeftijd liggen hoor! Maar geniet er lekker van!!!!

  • 12 Oktober 2016 - 22:39

    Usen En Angelique:

    Wat leuk om je belevenissen zo te volgen. We genieten ervan! Nog heel veel plezier gewenst. Maar we krijgen de indruk dat dat wel gaat lukken...

  • 16 Oktober 2016 - 23:03

    Anneke :

    Dat was weer een mooie week Sanne en wat een belevenissen. Ik had eigenlijk niet begrepen dat het daar ook kouder word en tijd voor winterkleding. Maar je heb zo weer veel gedaan met je vakantie. Wat heb je het daar enorm naar je zin. Geniet er verder van!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

x.x.

Actief sinds 07 Juli 2016
Verslag gelezen: 410
Totaal aantal bezoekers 11179

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2016 - 13 Januari 2017

Study Abroad in China

Landen bezocht: