Indrukwekkend China - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu Indrukwekkend China - Reisverslag uit Jinan, China van Sanne Floris - WaarBenJij.nu

Indrukwekkend China

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 September 2016 | China, Jinan

Lieve allemaal,

Mijn eerste week in China zit er op, dus tijd voor een reisblog dacht ik zo!
De reis naar China heeft uiteindelijk bijna 26 uur geduurd door een vertraging op Schiphol, maar ik ben veilig aangekomen!
De eerste nacht hebben we geslapen in een hotel in Beijing en zijn de dag erna met de trein doorgereisd naar de universiteit in Jinan. Reizen met de trein is een hele opgave met allemaal Chinezen die geen Engels spreken. Op de campus zijn we rondgeleid door een Li Han, een heel lief meisje. De campus is super groot, er zijn drie kantines en allemaal winkeltjes. Daarna hebben we de slaapkamers grondig schoongemaakt want die waren heel smerig (van alle zwarte haren die ik heb gevonden in mijn kamer had ik een pruik kunnen maken) :(.

Omdat school pas morgen begint, hadden we de hele week nog om leuke dingen te doen. We zijn naar het centrum van Jinan gereisd met de bus en zijn daar de hele woensdag geweest, een erg mooie en grote stad. Het lijkt alsof ze toeristen hier niet kennen want iedereen wil met ons op de foto of er worden stiekem foto's van ons gemaakt haha! 'S avonds hebben we hardgelopen op de grote atheliekbaan. Het plan is om drie keer in de week te sporten, dus we komen volslank thuis haha..

Naast de school zit een foodstreet waar we iedere avond eten halen, het eten wordt heel vers klaargemaakt, is super goedkoop en heel lekker!

Donderdagmiddag hebben we de hele middag doorgebracht in een telefoon winkel. China is druk en met 64 wachtende Chinezen voor je, zit je zo een hele middag te wachten tot je een Chinees telefoon nummer hebt! Gelukkig waren er een aantal Chinezen studenten mee die ons hielpen.

Vrijdag zijn we met de trein naar Qingdao gereisd, een plaatsje aan de kust. Een treinreis van 6 uur in een niet zon hele comfortabele trein, maar we zijn heelhuids aangekomen. Daar konden we het niet laten om een driepersoons fiets te huren om het stadje te verkennen! Zaterdagochtend zijn we vroeg vertrokken naar Lao Shan een berggebied naast Qingdao, daar hebben we door de hitte de weg naar boven gelopen en dat was zeker de moeite waard!! Het was een prachtig uitzicht en tijdens de route hebben we verschillende tempels een watervallen gezien. 'S avonds zijn we de stad in gegaan en hebben we kennisgemaakt met karoake zingen van Chinezen, echt heel erg leuk om te zien en het was een erg gezellige avond met lekker veel drankjes... :)

Op dit moment ben ik weer lekker terug op de campus, want morgen begint school! Als het goed is hebben we een klas met maar zes leeringen, vijf Nederlanders en een jongen uit Tsjechië (arme jongen haha). De Nederlandse jongens hebben we nog niet gezien... dus ik ben benieuwd.

Als we komende maanden veel tijd hebben om te reizen zal de tijd hier super snel gaan en ik hoop ook dat we veel kunnen reizen want wat ik nu van China heb gezien vind ik prachtig!

Oja, iedereen bedankt voor alle lieve whatsappjes en facebookberichtjes! Ik probeer alles te beantwoorden :) :)

Liefs,

Sanne

(ik zal als het lukt nog foto's toevoegen aan deze blog, maar ik snap nog niet zoveel van de website) haha!

• 04 September 2016 - 22:20

Jolanda:

hey Sanne,
    Klinkt allemaal heel goed en leuk..
    succes met je eerste lessen
    dikke kus Jolanda

• 04 September 2016 - 22:58

Anneke Borst:

Hoi Sanne,
    Wat heb jullie de afgelopen weken al veel ondernomen en gezien. Dat was echt vakantie vieren en wennen aan het leven in China. Dat hoort er ook bij.Maar nu gaan de lessen beginnen.
    Veel succes!!
    Gr. Anneke

• 05 September 2016 - 20:34

Ada:

Superlijm om te lezen Sanne !! Geniet van je mooie avontuur xxx

• 06 September 2016 - 15:44

Saskia:

Wat klinkt dat leuk! nu het echte werk... succes ermee, maar vergeet vooral ook niet te genieten!

• 07 September 2016 - 16:53

Opa En Oma:

hoi

sanne wat mooi wat je ons kan laten zien wat er china is te beleven wy genieten mee
    nog veel leuke dagen en succes op school tot de volgende verhalen
    van opa en omaliefs en groetjes

• 08 September 2016 - 01:20

Joop:

Hi Sanne, ben blij dat de eerste indrukken zo positief zijn want je voelt jezelf al comfortabeler en dus beter hoe langer je ergens bent.Veel success op school en geniet ervan want zoals je al zei de tijd vliegt om als je het naar je zin hebt.xx